13 izmaiņas, ko ieviest savā ikdienā, lai dzīvotu laimīgu un piepildītu dzīvi

Vera Vanga sāka savu fantastisko kāzu kleitu brendu tikai 40 gadu vecumā, Anna Vintūra kļuva par Vogue galveno redaktori tikai 39 gadu vecumā, Rejs Kroks McDonald’s ķēdi izveidoja 52 gadu vecumā… Tavi labākie gadi ir vēl tikai priekšā!

Viss, protams, ir atkarīgs no tā, kā tu plāno pavadīt nākamo desmitgadi – veidojot iekrājumus vai slīgstot kredītkaršu parādos, žēlojot sevi vai arī mācoties būt laimīgai?

Turpini lasīt, ja Tevi interesē savu nākotnes dzīvi piepildīt ar maziem un lieliem sasniegumiem!

1. Atmet smēķēšanu 

Ja tu esi sākusi to darīt, tad šī diena ir īstā, lai to pārtrauktu! Kamēr nekādi nav iespējams pagriezt laiku atpakaļ, pētījumi rāda, ka tiem cilvēkiem, kuri atmet smēķēšanu pirms 40, ir par 90% zemāks mirstības risks nekā tiem, kuri turpina to darīt.

2. Katru dienu pamosties un ej gulēt vienā laikā

Ir jau vilinoši izmantot brīvdienas, lai atspēkotu darba nedēļā iekrāto miega badu, bet vajadzētu saņemties un katru dienu iekrist gultā un no tās piecelties aptuveni vienā laikā. Ja kādā dienā sanāk palagos pavārtīties ilgāk, eksperti saka, ka tādējādi tu riskē ar izmaiņām sava ķermeņa pulkstenī. Izvairies no mūžīgajām miega trūkuma problēmām, pieturoties pie izvēlētās ikdienas rutīnas.

3. Sāc regulāri sportot

Mēģini sevi izkustināt pēc iespējas biežāk. Nav svarīgi, vai tā ir iešana, skriešana, braukšana ar velosipēdu, svaru cilāšana vai peldēšana, būtiski ir kustēties! Kad esi sasniegusi 30 gadu vecumu, samazinās muskuļu masa, tāpēc īpaša uzmanība ir jāpievērš ķermeņa kustībai. Atceries gan izvēlēties tādas fiziskās aktivitātes, kuras tev patīk, lai sportošana izveidotos par ieradumu nevis pienākumu, kas tev nerada prieku.

4. Sāc rakstīt dienasgrāmatu

Ikdienas dzīves pieraksti tev palīdzēs atslābināties no ikdienas, neturot visu informāciju sevī. Dienasgrāmata ir kā tāda zibatmiņa, ko jebkurā brīdī vari paņemt, apskatīties svarīgo, tajā pašā laikā tā ar visu savu informāciju ir nolikta galda atvilktnē un atstāj vietu jaunai informācijai.

5. Sāc veidot iekrājumus

Jo laicīgāk dzīvē sāksi veidot savu iekrājumus, jo lielāka iespējamība, ka turpināsi to darīt arī ilgtermiņā. Iekrājumi nozīmē stabilitāti, pārliecību, ka pat kādā grūtākā dzīves periodā nauda būs pēdējais par ko uztrauksies. Tāpat, ja arī vēl neesi atklājusi savu lielo dzīves ideju, tad iespējams pēc pāris gadiem būs jau iekrājies lielisks starta kapitāls ideju realizēšanai.

6. Mācies būt laimīga ar to kas tev ir

“The Gratitude Diaries” autore Džanise Kaplana atklāj, ka tik vien kā ikdienas pateikt “paldies” savam vīram, piešķīra jaunu elpu viņu laulības dzīvei. Tāpat psihologi saki, ka pāri, kuri ir iemācījušies viens otram pateikties, kopdzīvi pārtrauc reti.

7. Pārtrauc uzskatīt, ka tev ir jāapmierina visi

Tu vari izvēlēties savus draugus un paziņas daudz uzmanīgāk. Nav obligāti jābūt draugos ar visiem, it īpaši, ja tiem cilvēkiem tu nemaz neinteresē. Vienalga, vai tu izlem no saviem sociālajiem tīkliem izmest ārā kaudzi ar cilvēkiem, vai pavadi laiku ar sev mīļajiem, ir svarīgi izvērtēt sava laika ieguldījumu.

8. Pārstāj sevi salīdzināt ar citiem

Vienkārši sakot – tā ir lieka laika tērēšana. Atceries, ka katra cilvēka dzīvē ir notikumi un sajūtas, kuras sociālo tīklu bildēs vai ikdienas sejās nemaz neparādās.

9. Piedod sev pieļautās kļūdas

Mēs visi kādreiz kļūdāmies, bet neieciklējies uz pagātnes nepareizajiem lēmumiem – mācies no tiem, laid vaļā un dzīvo tālāk. Piedošana sev ir viena no panākumu atslēgām. Kā iemācīties sev piedot? Centies izturēties pret sevi tā, kā tu pati izturētos pret draugu vai kolēģi, kurš izdarījis kaut ko nepareizi.

10. Definē savas vērtības

Jeb pareizāk – neļauj citiem noteikt, kas tevi dara laimīgu un veiksmīgu. Tev pašai ir jāsaprot, kas ir tavas prioritātes. Izveido sarakstu ar trīs vērtībām. Pēc tam pajautā sev, vai tās atspoguļojas tavā karjerā un dzīvesveidā tagad. Ja nē, tad uzstādi sev mērķi, kas saistās ar šīm vērtībām, un pēc tam izveido rīcības plānu, kā to sasniegt.

11. Katru dienu velti vismaz stundu grāmatu lasīšanai

Gada beigās tu būsi veltījusi 15 savas dzīves dienas lasīšanai, kas noteikti nav zemē izmests laiks.

12. Sāc mest ārā nevajadzīgās lietas

Minimālisma dzīvesveids padara ikdienu labāku. Mājās ir vairāk vietas, vizuālais koptēls izskatās daudz patīkamāks un mazāk ir jāslauka putekļi. Izcils iedvesmas avots noteikti būs Marijas Kondo grāmata “Kārtības maģija jeb kā sakārtot māju uz visiem laikiem”.

13. Pārtrauc nosodīt citus cilvēkus

Mums katram ir savi trūkumi. Esi laipna un saprotoša!